سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وصیتنامه طلبه شهید حسن یدالهی

بسم الله الرحمن ارحیم

ان الله اشتریمنالمومنین باموالهم و انفسهم بان لهم الجنه

سپاس و ستایش به درگاه ایزد متعال که نور را بر ظلمت جایگزین نمود و راه حق و روشن را بر همگان عیان نمود و سلام خداوند بر انبیاء و اوصیاعش مخصوصا حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمین لتراب مقدم الفداء. و سلام یزدان بر شهیدان ، این عاشقان عارف که در راه وصال دوست سر از پای نشناخته و بی پروا و سبکبار از آشیانه دیر پریدند و بر قله سعادت فرود آمدند. شهیدانی که شهید زندگی کردند و در راه آرمان خویش از جان گذشتند. یادشان گرامی و راهشان پر دوام. ای خدای بزرگ اینک دستی از گوشه ای بسوی آستان مقدست دراز شده و تمنای دیدار تو را دارد.  و از درگاه پر از غفرانت خواستار است که او را در جوار شهیدان پاک جای دهی. ای خدای بزرگ به جبهه می آیم تا رضایتت را جلب کنم. به جبهه میآیم تا ابراز محبتی که کرده بودم به مرحله اجرا گذارم. آری معبود من، مرگ سرخ را بر میگزینم تا با این چند قطره خون خویش، خدمتی به اسلام راستین که حسین و یارانش در آن روز گرم در آن صحرای سوزان از جان خویش گذشتند باشد که درس زندگی را از این رهبران بیاموزیم. درس رفتن از این دنیای فانی را نیز از اینان خواهیم گرفت. شما ای بازماندگان بدانید که ما در راه اسلام و قرآن ، در راه بهتر پیاده شدن احکام الهی از خون خویش گذشتیم. بر شما باد که این امور را اهمیت دهید. و شما ای کوردلان خاموش  بدانید پایان این زندگی که برای خوش گذرانی پیمود اید به جهنم ختم خواهد شد و در انتظار روزی که در صحرای محشر سرگردان و بی یاور به این سو و آن سو بروید. شما که در این دنیای فانی کودکان شهیدان را نادیده گرفته اید و به این خونهایی که از انسانها بر زمین بریخته شده که ملائکه را به سوگواری واداشت بی تفاوت و بی اعتنا هستید انتظار نداشته باشند که در صحرای قیامت ،دستی برای یاری شما از گوشه ای دراز شود. ای ملت عزیز بدانید که امروز در این دنیای آغشته به زشتیها، اگر بخواهید سرفراز و زیبا چون عقابان خوش بال و پر که در آسمانها می پرند زندگی کنید باید لباس رزم فداکاری بر تن کنید و اسلحه را از دست نیندازید و اگر بخواهید چون زاغان سیاه در گوشه عزلت بنشینید و روی این مردار دنیا به خوردن چند لقمه طعام مشغول شوید و چند روز در این دنیا بمانید، بدانید اشقیا با شما کاری نخواهند داشت.

ای فداکاران و ای ایثارگران این درس را از علی باید آموخت. برای اینکه به ساحل حقیقت برسید باید در دریای خون شنا کنید همین است که ابا عبد الله الحسین (ع) سالارشهیدان میفرماید: زندگی سراسرش عقیده است و جهاد. شما برای رسیدن به یک زندگی توام با عزت راهی ندارید، جز اینکه با جهاد و مبارزه خو بگیرید و از آن لذت ببرید .

و اما توصیه ای که تمام شهیدان بشما دارند ، اینکه سرا پا گوش به فرامین و سخنان امامی که بجز حق سخنی نمیگوید و این پیام الهی است که از زبان مبارک این رادمرد که نایب برحق ولی عصر (عج )هستند بیرون میآید. نکند از سخنان او اعراض کنید که نافرمانی از پیام الهی کرده اید . وای شما دوستان فداکار که زندگی خویش را وقف اسلام کرده اید، به اسلام بنگرید ، به شهیدان و خانواده این شهیدان ، به این کودکان یتیم که چشم دوخته اند به روزی که راه مقدس کربلای اباعبد الله باز شود. نکند چند روز زندگی دنیا شما را غافل از این انسانهای رنج کشیده کند. برادران بخود بنگرید امروز این شما هستید که پرچم اسلام را بردوش خود حمل میکنید و کنار رفتن از این مسیر توام با گمراهی خواهد شد.

دوستان عزیز بدانید برای یاری اسلام احتیاج به اسلحه ای دارید که در زندگی بیش از هر نوع سلاحی است و آن هم بیداری و هوشیاری است. شما را دعوت به خواندن کتاب و خو گرفتن با علم میکنم. آری ای دوستان نکند که سکرات مرگ موقعی به چهره شما خلاصه شود که در غفلت بسر میبرید چرا که علی (ع) در محراب عبادت بخون خویش غوطه ور شد. دوستان بشتابید که از این قافله که عازم به جنت است عقب نمایید و مرگ شما را موقعی ملاقات نکند که در رختخواب ذلت جای گرفته باشید چرا که حسین (ع) در صحرای کربلا شهید شد.

آخرین سفارش این دوست کوچکتان به شما بزرگواران این است که سلاح مرا که من نیز از شهیدی دیگر گرفته ام به زمین نگذارید و تا زمانی که در این کشور درگیر مبارزه و جهاد هستیم به جبهه جا رو آورید. که باز ماندن از قافله، خسران و زیان را به دنبال دارد.

و شما خانواده محترم و گرامی،  بیش از هر چیز دست شما را با اشتیاق کامل میبوسم و بوجود شما چنین پدر و مادری که حاضر شدید در راه اسلام فرزند خویش را به قربانگاه بفرستید افتخار میکنم. و من شما را دعوت به صبر و مقاومت میکنم چرا که زینب 72 عزیزش درخون آرمید و دید و صبر کرد. و باید از این انسان شجاع و والا درس استقامت ومقاومت بگیریم. ای عزیزانم چون خون من و شهیدان دیگر برای نماز و روزه و دیگر امور الهی به زمین ریخته، از همگی شما خواستارم که اهمیت خاصی به این امور بدهید.

دریایان از همکی شما اقوام و دوستان و آشنایان حلالیت میطلبم  و از همگی شما میخواهم اگر حقی برگردن این حقیر دارید به بزرگواری خود ببخشید. از خداوند تبارک و تعالی سرافرازی و سعادت یک یک شما را خواستارم و در ضمن دفن این بنده حقیر اطراف مقبره شهید محمد مهدی تاجیک باشد.

موفق و موید باشید

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

اشهد ان لا اله الا الله          اشهد ان محمدا عبده ورسوله         اشهد ان علی ولی الله

                                                                                                                                           حسن یدالهی


یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

 یا علی گفتیم و عشق آغاز شد....ما از الست طایفه سینه خسته ایم / ما بجه های مادر پهلو سکسته ایم / امروز اگر سینه وزنجیر میزنیم/فردا به عشق فاطمه شمشیر میزنیم/ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد/روی غرور و غیرت ما هم حساب کرد / از ما بترس طایفه ای پر اراده ایم / ما مثل کوه پشت علی ایستاده ایم
d